CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 11 May 2012

terimalah aku Allah...




salam sumer..ape yang aku nak kongsikan hari ni adalah berkaitan tentang kita dengan Allah S.W.T..kita sebagai insan yang hina sentiasa lupa akan siapa yang mencipta kita dan memberi kesempurnaan dalam hidup kita..kita rasa kita yang jadikan sesuatu yang kita ada itu untuk kita..padahal ianya adalah dari Allah..anugerah Allah..

adakah kita sendiri yang jadikan mata kita nampak??adakah kita sendiri yang buat mulut kita boleh bercakap???kita duduk dan fikirkan..ni sume adalah ciptaan yang Allah bagi pada kita sebagai pinjaman...kita ni hanyalah manusia biasa yang tiada ape pun yang pada diri kita..hanya pada mata Allah s.w.t sahaja yang mampu membezakan kita..kita sesama manusia sama sahaja..

setiap ape yang berlaku pasti ada hikmahnya..hanya Dia sahaja yang tahu ape yang telah berlaku dan ape yang akan berlaku..Dia sahaja yang tahu buruk baik untuk kita..jangan sesekali kita berkata "KENAPA ALLAH BAGI AKU DUGAAN SEBEGINI???" pasti ada hikmah yang Allah akan bagi pada kita 1 hari nanti..InsyaAllah..

" Ya Allah aku memohon keampunan padaMu di atas segala dosa-dosa yang telah aku lakukan..aku berserah padaMu dan aku bertawakal padaMu atas diriku..sesungguhNya engkau mengetahui sesuatu yang baik untuk dan buruk untuk ku..segalanya akan aku terima dengan pasrah dan redha Ya Allah..sesungguhnya kau tunjukkan lah aku jalan yang lurus dan jangan kau balik-balikkan hati ku ini..amin..Ya Rob"

ALLAHUALAM...

No comments: