CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 26 March 2012

kenangan paling terindah..

salam sumer..tgh dok sorang2 ni..teringat pulak kenangan masa aku bersalin pada 11.11.2011 pukul 1.11am thn lepas..kejap jer dah 4bulan lbh aku melahirkn seorang bayi yang sangatla comey...pada mulanya aku tkla berapa sakit n terasa nk bersalin..sebenrnya cmni ctenye pukul 12.30am 10.11.2011 tu aku terasa knp perut aku ni mcm sakit n mengeras..aku pun buat tk tau jela..coz tk sakit sgt n boleh tahan..sampai esok pagi aku rs skt mcm tu tp cikit2la..suami aku nak bawa aku pergi hospital..tp aku ni dah naik jemu pergi hospital..dok dalam wad lame2 tapi bersalinye tidak..jadi aku amik keputusan tak nak pergi..aku rasa aku belum lagi nak bersalin..ikutkan due datenye 27.11.2011 jadi tak suspectla nak bersalinkan..masuk petang macam tu aku terasa makin sakit n makin kerap..aku tahan lagi coz aku rasa macam belum nak bersalin lagi..sblm2 n i pun aku selalu rasa sakit macm tu..tu yang buat tk tau jer..para2 ibu2 mengandung..waktu kehamilan 7-9bulan kita ada sakit nk bersalin yang palsu tau..jangan tertipu..tapi aku selalu tertipu..tu yang asyik masuk wad jer..haahahah :)...menjelang maghrib sudah..aku dah mula rasa lain macam..tapi tanda2 tkde..suami aku kata jomla pergi hospital..aku pun pasrah jer..tp dalam masa tu aku masih berdegil lagi..aku kata nanti dok hospital lame2 tapi tk bersalin..dia kata kita pergi jer..nanti jadi ape2 kt hospital..aku ikt jela..aku tk rasa skt sgt..aku rasa skt mcm biasa2 jer..sampai je kt hospital..aku bagitau nurse yang bertugas,perut aku skt n masa tu jugak aku dh tk leh berdiri tegak..aku terus membongkok coz masa tu aku dah rasa skt..nurse pun suuh aku masuk bilik pemeriksaan dia check dh 5cm jalan dh buka..terus air ketuban aku dipecahkan dan aku ditolak masuk ke dalam dewan bersalin..di situla bermulanya seorang ibu bertarung nyawa untuk melahirkan anaknya..masatula cik jijah kita datang memberikan kata2 semangat pada aku..jom kita tgk entry dia yang bercoleteh tentang saat aku melahirkan ank aku..aku keluar dari dewan bersalin pukul 2.30 pagi n aku terus call suami aku yang dh balik coz pak guard tu kata tk boleh tunggu..n dia datang dengan adik aku yang bongsu n terus azankan putera sulung kami....masa tu tergambar macam riak wajah dia dh bergelar sorang ayah...

4jam selepas kelahiran



 wajahnya masa berusia 4hari

masa kena jaundise..cian ank ibu..hari yang ke-7

sekarang ni..inila dia wajah kesayangan hamba..

sekian..teringat kenangan paling manis dalam hidup..daa. jmp lg..
dah pandai jelir lidah kt ibu yer..

2 comments:

Unknown said...

hehe janji aisyi keluar dengan selamat feeni..:) bila nmpk baby terus kesakitan hilang kan.. semoga aisyi menjadi anak yg soleh :)

aisyiashraff said...

amin..memg terus hlg skt..tula kuasa Allah s.w.t yg sgt agung..